Thursday, February 19, 2009

hai..bermuhasabah ckt..diriku xperfect pon..

Berhenti sejenak dan renungkan siapakah kita di depanNya. Allahuakbar, Allahuakbar Allahuakbar, Allahuakbar Subuhnya di mana aku berada masih enak dalam kelambu rindu sambil berpoya-poya dengan waktu masa bagaikan menderu langkah tiada arah tuju fikiran terus bercelaru terlupa aku semakin dihujung waktu siapa aku di depan Tuhan ku. Kini aku menjadi tertanya-tanya sampai bila aku akan melambatkan sujudku apabila azan berkumandang lagi aku tidak akan membiarkan Masjid menjadi sepi kerana di hujung hidup ada mati bagaimana jenazah akan dibawa sembahyang di sini jika ruangku dibiarkan kosong Tanpa di isi dengan amalan hari esok. jika wajahku menjadi asing pada mentari dan juga bintang-bintang. Azan dilaungkan ketika kita di lahirkan, Solat di sempurnakan ketika kita ‘pergi’. Antara AZAN & SOLAT, alangkah singkatnya... RENUNGKANLAH... SIAPA AKU DI DEPAN TUHANKU???

1 comment: